Ön Internet Explorer 6 böngészőt használ. Ez a verzió elavult.
A gyorsabb és megbízhatóbb böngészés érdekében javasoljuk, hogy váltson a következő verziók valamelyikére:

Firefox / Safari / Opera / Chrome / Internet Explorer 8+

Természet és élővilág

Amikor tervezni kezdtem, hogy hogyan hozhatnám ki a legtöbbet az új OM-D E-M1 Mark III jellemzőiből, tudtam, hogy olyan helyre kell utaznom, ahol különféle, változatos körülményeket találok, lenyűgöző tájakkal és rengeteg fotós témával. Amikor Madeira neve felmerült, azonnal igent mondtam. Abból, amit tudtam már korábban is erről az Atlanti óceán északi részén található kis szigetről, úgy tűnt, hogy ez maga a tökéletes hely az új fényképezőgép és az M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 Pro objektív kipróbálásához. Mindössze négy napunk volt, így előre összeállítottam az útitervet négy napfényes fotós túrával, melyek minden bizonnyal kihívást jelentenek majd – nem beszélve a sok gyaloglásról és vezetésről.

Elég gyorsan eljött az első 4:50-es ébresztő, és egy órával később már a vulkanikus eredetű köveken ugráltunk a sötétben, a sziget északkeleti részén. Ezen a reggelen Porto da Cruz kőbe vájt medencéje volt a témánk – egy kis korai napfény pedig már mosolyt is csalt az arcomra. A következő program egy 10 km hosszú túra volt Rabaçal környékén, a sziget nyugati részén. A séta lenyűgöző volt, a völgyre néző, fantasztikus kilátással, elképesztő vegetációval és hatalmas vízesésekkel. Persze voltak nehéz pillanatok is – ekkor különösen nagyra értékeltem az Olympus felszerelésem egyszerű hordozhatóságát. A Live ND funkció, melyet a gép funkciógombjához rendeltem, különösen jól jött a vízesés párája által létrejött szivárvány megörökítéséhez – a folyó víz érzékeltetéséhez szükséges alacsony zársebesség szinte közvetlen beállítási lehetőségével.

A második ébresztő egy túrát és azt követően a teljes szigeten átívelő autós kirándulást ígért. Az utazás második napján kifejezetten sokat használtam a gépet kizárólag kézből kitartva – a Ponta de São Lourenço fantasztikus tájképein át a gyönyörű, buja növényzetig a sziget északi részén – és vissza, a déli kavicsos strandokig. A nap folyamán a Handheld High Res Shot funkció lett az új kedvencem!

Harmadszor is megszólalt a hajnali 4:50-es ébresztő. Itt már volt egy kis küzdelem, de a tudat, hogy hamarosan 1850 méter magasságnak megyünk neki a napfelkelte megörökítéséhez, megadta azt a lendületet, amire szükségem volt. Ahogy felfelé autóztunk a hegy sötét oldalán, kelet felé néztem, de a köd miatt semmit sem láttam. Aztán hirtelen a felhők fölé kerültünk és megláttuk a gyönyörű derengő fényt a horizonton. A szemünk előtt kibontakozó napfelkelte elképesztő volt. A kora hajnali rózsaszín, lila és vörös égbolt a nap első sugaraitól arannyá változott a felhők felett és megérintette a hegy gerincét körülöttünk. Az erős szél miatt nem igazán tudtam állványt használni, de nagyon elégedett voltam a Handheld High Res felvétellel készült fotókkal. Egy ideig maradtunk, élveztük a látképet, majd visszaindultunk.

Az ittlétünk utolsó naplementéjén nagyon szerettem volna megörökíteni a főváros látképét. Már az arany óra elején készen álltunk, élveztük a látványt, a naplemente fényeit a felhőkön, majd végignéztük, ahogy a város fényei láthatóvá válnak az este közeledtével. Ismét High Res felvételi módra váltottam, de most kézből és állványra szerelve is, hogy minél több részletet elkaphassak az alattam elterülő városból.

Az utolsó 4:50-es ébresztőnk már igen kemény volt… de miután annyira élveztük az előző napot, visszatértünk a Pico do Arieiro tetejére az élmény megismétlődésének reményében. Ismét csodálatos látványban volt részünk, de sajnos a szél most igencsak ellenünk volt – olyan erős széllökésekkel, melyek szinte a földre döntöttek minket. Emellett azért láttuk a napot a felhők fölé érkezni és sikerült pár igencsak jól sikerült felvételt lőni az arany óra hangulatában, ahogy a felhők szétszóródtak. Az ilyen élmények miatt megéri a korai ébresztő.